Czym jest komar sztywniak?

komar - romet

Komar sztywniak nazywany również pedałowcem. To maszyna, która powstała podczas II wojny światowej. To motocykl, który odegrał bardzo ważną rolę w zmotoryzowaniu Polski. Po wojnie uruchomiono masową produkcję samochodów ciężarowych, które przyczyniały się do odbudowy zniszczonego kraju. Prace nad innowacyjnymi rozwiązaniami rozpoczęto od motocykli.

Ich technologia była dużo łatwiejsza w porównaniu z produkcją samochodów osobowych. Komary sztywniaki bazowały na przedwojennym motocyklu SHL. Masową produkcję rozpoczęto w 1947 roku. Ciekawostkę stanowi fakt, że pojazd powstawał w bardzo szybkim czasie. Po kilku miesiącach od złożenia pierwszych konstrukcji gotowe były już prototypy, które bardzo szybko zostały zatwierdzone do masowej produkcji. Jak na tamte czasy motocykl komar był bardzo nowoczesny i doskonale skonstruowany. Co posiadała pierwsza wersja komara sztywniaka?

Motocykl był wyposażony w lampę przednią podobną do tych, które montuje się na rowerach, rowerową kierownicę i mechaniczny dzwonek. Maszyna nie posiadała prędkościomierza. A tylne koło zawieszone było w bardzo sztywnej ramie. Co więcej, siodełko wykonane z gumy wyposażono w tradycyjną torebkę narzędziową. Rozpędzał się do prędkości 50 km/h, a motorowery mogły napędzać się do 40 km/h

Części do komara sztywniaka można kupić tylko w wybranych sklepach motoryzacyjnych

Części do komara sztywniaka są dostępne, na przykład na rooader.pl w bardzo atrakcyjnych cenach. Jednak należy zaznaczyć, że tym motocyklem jeżdżą już tylko pasjonaci motoryzacji. Najczęściej te osoby szukają kompletu śrubek, nakrętek i podkładek do komara. Zestaw wszystkich śrub do motoroweru komar zawiera torebki z nakrętkami i śrubami do następujących elementów: kliny pedałów, ramy, zawieszenia przedniego, kierownicy, koła, błotników, siodła, zbiorniku paliwa, tłumika, oświetlenia oraz instalacji elektrycznej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *